Developed in conjunction with Joomla extensions.

پایتون در سیاست

زهرا شریف زاده عضو هیئت تحریریه مجله ایرانی روابط بین الملل

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا و بر اساس داده ها است و به راحتی توسط انسان قابل درک می باشد.هر چند در ابتدا پایتون فقط برای خودکارسازی مطالب خسته کننده مفید بود، اما خیلی زودی ماهیت اصلی آن آشکار شد.در واقع  پایتون به عنوان یک زبان عمومی، دنیای برنامه­نویسی را متحول ­نمود اما  مانند زبان­های دیگر مورد استفاده قرار نمی­ گرفت و فقط برای حل مسائل خاص استفاده می­ شد. در واقع می توان از آن در حوزه­ های مختلفی مانند توسعه وب، توسعه اپلیکیشن، علم داده و هوش مصنوعی استفاده کرد.

از پایتونن در  هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، تجزیه و تحلیل داده ها و علم داده ، توسعه وب و بازی ، سازگاری با تمام سیستم عامل های اصلی ،مدیران سیستم ها( کسانی که با هنر اسکریپت نویسی آشنا هستند)عمیقاً پایتون را درک می کنند،استفاده می شود. پایتون تضمین می کند که فرآیند خودکارسازی وظایف خسته کننده یا خیلی پیچیده نیست .حال این سؤال مطرح است که پایتون چگونه به دنیای سیاست کمک می کند؟

دانشمندان داده های سیاسی از پایتون برای تجزیه و تحلیل و مطالعه داده های مربوط به دنیای سیاسی استفاده می کنند. پنج مورد از کتابخانه­ های پایتون که برای داده های علوم سیاسی مفید است را بررسی خواهیم کرد. هر کتابخانه قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهد.

  • پانداها برای علم داده های سیاسی

تجزیه و تحلیل داده­ها کار با مجموعه داده­های پیچیده را آسان می کند و پانداها به طور فزاینده ای در بین تحلیلگران سیاسی و دانشمندان داده می­ توانند به طور مؤثر حجم وسیعی از داده ها را تجزیه و تحلیل کنند. وقتی چینی‌ها خرس‌های سیاه و سفیدشان را به کشوری پیشکش می‌کنند، معنایش فقط یک دوستی ساده نیست. پشت فرستادن هر پاندایی سیگنال‌های سیاسی وجود دارد.بعنوان مثال  زمانی که ریچارد نیکسون به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا وارد پکن شد و مائو به نشانه دوستی دو قلاده خرس پاندا به او هدیه داد. هشت سال بعد پانداهایی که به برلین فرستاده شدند، پیام آور دوستی بودند و بعدها هم غائله تایوان با دو قلاده خرس پایان پیدا کرد. اکنون چین  شرط هایی چون همخوانی آداب و فرهنگ مردم و حتی گویش مردم برای فرستادن پاندا به دیگر کشورها گذاشته است .حتی تأکید کرده  خرس‌های سیاه و سفیدی که در  اختیار کشورها قرار می­ گیرد هر توله‌ای که از خرس‌ها به دنیا آمد به چین برگردانده شود. اما آنچه حائز اهیمت است مطالعه علم داده های سیاسی می باشد که  برای درک عملکرد درونی دولت و سیاست ضروری است و پانداها بخش مهمی از این فرآیند هستند، زیرا به سازماندهی و درک مجموعه داده های پیچیده کمک می کنند.آنها کمک می­ کنند تا مجموعه داده های پیچیده را به سرعت و به آسانی درک و تجزیه و تحلیل کنیم. با پانداها، می‌توانیم الگوها و روندهایی را که در غیر این صورت در داده‌ها پنهان هستند، شناسایی کنیم. بویژه اینکه چهره‌های مبهم و بامزه و رفتارهای ملایم پانداها هنگام کار با مجموعه داده‌های پیچیده آرامش‌بخش است. به علاوه، طرح رنگ سیاه و سفید برای اهداف،تجسم عالی است.در دنیای امروز، داده­ها همه چیز هستند. و وقتی صحبت از سیاست می شود، داده ها ضروری است. به همین دلیل است که دانشمندان علوم سیاسی بیشتر و بیشتر برای کمک به پانداها روی می آورند.پانداها ابزار قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها هستند. و آنها به طور فزاینده­ای در جامعه علوم سیاسی محبوب می شوند.اما در این راستا درک پایتون برای تجزیه وتحلیل داده های بزرگ مهم است.

  • "نام پای"(Numpy)برای علم داده های سیاسی

یک ابزار و کتابخانه پایتون قوی برای علم داده های سیاسی است که ساختارهای داده و الگوریتم های پیچیده را با عملیات پیچیده ریاضی روی مجموعه داده های بزرگ تجزیه و تحلیل می­ کند.و به تحلیلگران امکان می ­دهد تا با حجم وسیعی از داده ها به طور مؤثر کار کنند.از طرفی می توانیم  به سرعت الگوهای رأی‌گیری  و روندهای جمعیتی را بررسی و مقایسه کنیم.

  • سایکی پای(Scipy)برای علم داده های سیاسی

کتابخانه ­ای جامع از الگوریتم ها و ابزارهای محاسبات علمی با یک اکوسیستم نرم افزاری منبع باز ریاضیات، علوم و مهندسی مبتنی بر پایتون که دارای تمام ابزارهای پردازش و تجسم داده است وبرای تجزیه و تحلیل و درک مجموعه داده های سیاسی پیچیده و کشف الگوها وبینش های پنهان  مورد استفاده قرار می گیرد و شامل توابع آماری، ابزارهای بهینه سازی است­که دانشمندان علوم سیاسی می توانند به راحتی روندها و روابط را در داده های خود پیدا کنند.این ابزار این می تواند به ترسیم الگوهای رأی گیری، تجزیه و تحلیل داده های مالی مبارزات انتخاباتی و پیش بینی نتایج انتخابات کمک کند.در ضمن هر آنچه برای  علم داده های سیاسی نیاز از جمله  تجزیه و تحلیل داده ها ،تجسم، یادگیری ماشین و آمار نیاز است را  پوشش می دهد.

  • مت پلات لیب (Matplotlib)برای علم داده های سیاسی

 یک کتابخانه پایتون که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا تصاویر دو بعدی با کیفیت بالا ایجاد کنند. در حالی که در درجه اول از تجسم داده ها استفاده می کند، از آن برای اهداف مختلفی مانند کار با تصاویر، حاشیه نویسی و سیاست نیز استفاده می شود.همچنین برای ایجاد چهره‌های آماده برای انتشار مفید است. از آنجایی­که در علوم سیاسی، تجسم داده­ ها برای درک پدیده های پیچیده ضروری است  این ابزار امکان ساختن نمودارهای آموزنده و جذاب را  برای تحلیل داده های سیاسی فراهم می کند.

  • تنسور فلو(TensorFlow)برای علم داده های سیاسی

ابزاری ­برای دانشمندان داده های سیاسی که با قابلیت‌های پردازش داده به تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی نتایج انتخابات، پیگیری الگوهای رای‌گیری و موارد دیگر کمک کند. این ابزار تأثیرات سیاست عمومی را مطالعه می کند تا ببیند چگونه نتایج انتخابات تحت شرایط مختلف ممکن است تغییر کند. همچنین می‌تواند استراتژی‌های کمپین را ارزیابی کند تا بفهمد که چرا جنبش‌های سیاسی خاص موفق می‌شوند در حالی که دیگران شکست می‌خورند.

تحریریه مجله ایرانی روابط بین الملل

منابع:

حیدری،میلاد(1400)،" پایتون چیست؟ 8 کاربرد اصلی و پاسخ به سوالات رایج"،بازیابی نشانی اینترنتی:

https://sariasan.com/python/basics2/python-and-its-uses

هادی،لیدا(1390)،" از پاندا و دیگر سیاست‌ها"،بازیابی نشانی اینترنتی:

https://www.hamshahrionline.ir/news/160559

tutorialspoint(2016),”AI with Python”, https://www.tutorialspoint.com/artificial_intelligence_with_python/artificial_intelligence_with_python_tutorial.pdf,pp1-146.

V.Kiran(2020),” 5 Best Python Libraries for Political Data Science”, https://politicalmarketer.com/python-libraries-for-political-data-science/

تمامی حقوق برای مجله ایرانی روابط بین الملل محفوظ است ©2024 iirjournal.ir. All Rights Reserved

Please publish modules in offcanvas position.